Denne fant vi 10. august i år. Artig post, og et vell av sopp. Spesielt granmatriske - kilovis. Det var mye sopp generelt i år, men jeg fant nesten ikke en eneste matriske senere i høst. Bare langs bekken/elva som kommer fra dette vannet. En liten fortelling: https://www.kjentmannsmerket.org/2023/10/watergate/ Alltid spennende hva som blir Gullposten og i år ble det altså denne. Tidlig med sykkel fra By i dag og etter en del pes opp alle bakkene, var posten der. Retur omveien rundt Byvann og videre mot Myrsetra. 13-14 gr og ideelt turvær, men sleipt på den bratte trillestien mot Myrsetra, der det ble en rast. Tilbake veien langs Lomma- mye deilig nedover.....Sees kanskje på re-lanseringen 1.sept. med ny bok. Torgeir Gikk innover fra By i dag, som et ledd i min siste innspurt før ny bok. Perfekt turvær: Overskya, men varmt. Regntunge skyer som aldri regna. Etter postklipp kom jeg ut på skogsbilveien igjen, og der kom jammen en bil kjørende med en eneste gang. Rent instinktivt stakk jeg tommelen fram - det fristet jo egentlig ikke å spasere hele den samme veien ned til By igjen, spesielt ikke siden jeg også ønsket å rekke Ormetjern før min datter kom hjem fra skolen (i Moss!). Damen i bilen tok opp haikeren. Hun var svært hyggelig, og hadde tilknytning til Kampesæter. Hun kunne fortelle at hun gikk mellom 15- og 19000 skritt hver eneste dag (!), selv om hun - etter eget utsagn - var kommet i "reparasjonsalderen". Dette fordi hennes jobb krevde mye gange, pluss at hun var glad i å gå på fritiden også. Takk for haiken - og jeg håper jeg også går 15- til 19000 skritt når jeg er i "reparasjonsalderen". Eller, egentlig er jeg der allerede, og gjennomsnittstallet på skrittelleren de siste månedene vil jeg ikke engang si offentlig. Det er pinlige greier. La oss bare si at det ikke er 15000 hver dag. Det har vært en sommer foran datamaskinen. Men nå er høsten straks her, ny kjentmannsbok på vei, så gjennomsnittet skal uansett KRAFTIG opp de neste par månedene! Jippi! 🙂