Post tatt under postraid for postene 22 til 28. Jeg liker at noen av postene er ved kjente og kjære vann i Nordmarka og det var behagelig med en drive-in-post med sykkel. Jeg kom nordfra og jeg må si at trillestien rett nord for posten er staselig i perioder, hvor det er mulig å sykle et stykke på terrassebord over myr. Karl Georg Dette ble dagens siste post - og gullposten. Så nå kan jeg øyne håper om å fa tatt alle postene. Passet veldig fint til det, her var det flott i det fine sommerværet. Min turvenninne hadde aldri vært her før så en slik plass inne i marka ble en overraskelse. En liten pause ble det før nesa snudde den andre veien og tilbake til parkeringen. Og en lengere pause på en av de fine rasteplassene langs Gjerringen. På veien hit kom vi forbi ett stort "lager" av stein i ulike størrelser - rett i "veikrysset".. Det var tydelig en virksomhet her med steinknussing. Og store lastebiler - med henger som fraktet steinen ut av marka. For meg var det en overraskelse at slik virksomhet blir bedrevet her inne. Det var overraskende mange mennesker i marka på en ukedag, selv om skoleferien nå har begynt. Alle veiene vi benyttet var i god stand, noen steder så vi tydelige spor etter arbeider som var gjort for å utbedre skader på veien. Ingunn Det er jo litt trist at denne posten blir forbigått i forumet med nærmest en parentes.... Vi passerte her på vei tilbake fra Slippsted "Oskar" og tok lunch ved dette fine stedet - men syklistene fòr fram og tilbake på jakt etter.....??? Kaffe ble kokt, niste spist og all aktivitet observert. På andre siden av bukta var huset okkupert av mange fedre på fellestur med barna, og de skulle innvies i det gode friluftsliv. Mon tro om en av dem til slutt blir kjentmannsjeger...? Forrige gang vi var her var det også lunch - da mens vi skulle ta en post i forrige bok. Da holdt polske arbeider på å bygge dammen, og de mistet strømmen siden en gjest ladet elbilen i hovedbygningen.... Så vi roper sammen for en entusiasme for denne posten, og at den også får kudos for historien og plassering!