Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-11 KIF-hytta på Kolsås

7 Innlegg
5 Deltakere
8 Reactions
122 Visninger
(@klohne)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Trådstarter  

Fint sted med mange fine rasteplasser og fin utsikt!

Her er det mange muligheter for en rundtur, i går valgte jeg å starte på utfartsparkeringen til Dælivannet og gå langs Dælivann før jeg tok blåstien opp mot KIF-hytta.  Det går også an å gå oppom Gråmågan, men jeg valgte å droppe de ekstra høydemetrene på denne turen.  Litt sølete noen steder, men stort sett fine stier. Tilbake fulgte jeg Kalkstien et stykke, mye god info der.

KIF 1

I følge Budstikka forhandler Bærum kommune nå med DNT om at de skal drive hytta - det hadde vært veldig bra!

KIF 2

Jeg fant ikke noen tråd for denne posten merkelig nok - mulig det er jeg som ikke leter godt nok, for her har det nok vært mange kjentmenn!

Morten Møst likte dette innlegget
Sitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 4 år siden

Postet av: @klohne

Jeg fant ikke noen tråd for denne posten merkelig nok - mulig det er jeg som ikke leter godt nok, for her har det nok vært mange kjentmenn!

Fint at du fortalte litt, da!

Mitt team gikk opp fra Hauger stasjon på Kolsåsbanen, som gir en kort, men variert tur. Dette var en søndag ettermiddag, og vi var på ingen måte alene.Posten var ualminnelig grei å finne, og postkoden meget velvalgt.

IMG 8967

En god stund siden jeg har vært videre oppover, kunne ikke huske at det var så bratt i tidligere år!

Kari Lohne og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@gunnark)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden

Dette er mitt nærområde og jeg var her i september. For de med bil som vil ha kortest vei er det greit å parkere oppe i Toppåsveien, nedenfor bommen og grusveien som fører østover mot  KIF-hytta. Enkel post, under en kilometer å gå inn. Utsikten mot Dæhli er fin, men rett bak hytta under Kolsåstoppen bor det nok troll.

Dette innlegget ble endret for 2 uker siden av Gunnark

Hans Löwe Larsen, Kari Lohne og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann

@gunnark - mener du her hvor det er overdrysset med parkering forbudt-skilt?

Skjermbilde 2024 10 27 125656

SvarSitér
(@gunnark)
Kjentmann

Nei, ikke der. Rett nedenfor før du kommer opp dit og i og rundt svingen er det vel fortsatt mulig, eller? 

Hans Löwe Larsen likte dette innlegget
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden

Med all skiltingen som er innført her vil jeg nok anbefale å parkere lenger ned, f.eks. på Kolsås t-bane st. Det har vært mye diskusjon og krangel rundt parkering i denne veien iflg. lokalavisen.

Ingunn

SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 4 år siden

Jeg vil slå et slag for å ankomme med T-banen (Kolsåsbanen). Rart at dette ikke en gang er nevnt i postbeskrivelsen, etter mitt syn. Et utmerket alternativ til stress med parkering, og fin oppvarming fra Hauger stasjon til stistart.

Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette