Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-13 Vidvangen

4 Innlegg
3 Deltakere
20 Reactions
214 Visninger
(@ketilknudsen)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Trådstarter  

Litt vanskelig å finne posten. Den sto et stykke syd for der stien til 552 meters merket sto. Jeg oppdaget posten som er synlig syd for raste/bålplass før 552 m merket på stien opp dit, på brinken med utsikt. Bildet er  tatt ved bålplassen. Gul pil satt inn der posten er synlig.

20240920 152016Vidvangenkklpil

Det står i kjentmannsboka at den står vest for løypa, men jeg mener det er øst for løypa? Fantastisk utsikt, med tåke over lavlandet, men der de høye toppene som Gaustadtoppen kom klart frem over skydekket. 

Dette emnet ble endret for 2 måneder siden av Ketil Knudsen

Ingeborg Roald, Hans Löwe Larsen, Gunnark og 3 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden

Det ble en - kanskje - uvanlig runde til denne posten. Fra p-plassen på toppen av Kampekleivene gikk turen på blåmerket sti inn mot Setervannet. Herfra på umerket sti på østsiden av vannet.  Fremme ved hytta ved enden av vannet - ved hugstfeltet ble det skiløype østover. Kom snart til den store myra og tok skiløype/sti mot venstre (før myra)og kom opp til Trillingtjerna (noen kart benevner de tvillingtjerna). Her er det flott og matpakken ble inntatt ved rasteplassen.  Videre rundt den 2. tjernet og på sti forbi 3. tjernet til veien som vi fulgte til slutten.   

På snuplassen her tar det ett fint traktorfar oppover lia - etter hvert svinger det nordover og vi kom til det 1.utsiktspunktet. I tekstforklaringen i boka står det at posten står øst for stien/skiløypa og på kartutsnittet er den plassert øst for sti, mens det under postens plassering står at den står på en høyde vest for løypa. Den står på østsiden, det ble kontrollert med kompasset.  

Tilbake fulgte vi skiløype/sti nedover, over den 1. myra og til stien tar til venstre rett før vi kom til den 2. og store myra. Vi kom da til en hytte som på Bærumsmarka/Krokskogen kartet er kalt Victoria. Stor sti herfra og til Jonsrrudkampen og parkeringen.

Ingunn

Dette innlegget ble endret for 1 måned siden av Ingunn Sætervadet

Kari Lohne, Ingeborg Roald, Ketil Knudsen og 3 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@ketilknudsen)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Trådstarter  

@skogtroll Det var jo litt  av en tur! Jeg syklet Dammyrdalen og fulgte bare stien over den nå temmelig skogskledde Vidvangshøgda. Takk for oppklaringen om øst og vest for stien! Det kan spare litt forvirrring. Ganske vilt område. Jeg så både orrfugler og en ung jaktende kongeørn. Bare 3. gang jeg har sett kongeørn i marka. Helvetessputtane er vakre, Se bilde her:

20240920 143610Helvetesputtane

Kari Lohne, Ingeborg Roald, Hans Löwe Larsen og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden

@ketilknudsen  En gråtung høstdag fikk jeg inspirasjon til å ta denne. Hadde med meg en HLF hjem, men ellers ingen dyreliv å melde.  Pga dårlig kne ønsket jeg å sykle så mye som mulig og startet fra By, tok Byveien og opp forbi Småvannsåsen og helt opp til Småmyråsen, rundet den og fulgte god grusvei sydøstover igjen, helt til den tidligere nevnte snuplassen.  Fint tråkk opp, og siste 60 m. opp i lett bushing.  Da slipper men dette med øst og vest for - kommer rett på posten.   På tilbakturen tok jeg meg inn til Myrseter og Presthytta for å få de registrert i appen.  Ble en flott høsttur ut av det 🙂

Dette innlegget ble endret for 3 uker siden 2 ganger av Ingeborg Roald

Hans Löwe Larsen, Kari Lohne og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette