Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-25 Kølabonn ved Løndalstjern

1 Innlegg
1 Deltakere
3 Reactions
67 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Trådstarter  

Historien i heftet er veldig interessant. Tro hvordan komiteen har funnet ut at det lå en mile her? Og hvem drev milen? Jernverket i Hakadal?

Uansett, jeg kom sørfra og hadde ikke lest anbefalingen om å komme fra veien i nord. Turen startet på Stryken, og underveis var jeg innom posten ved Daltjuven. 

Veien mellom Almedalsputten og Gjerdingen er åpnet etter å ha vært stengt lenge, så her er informasjonen i heftet dessverre ikke oppdatert.

Underveis var det hogst og gjørmehav i veien, men siden det nå renner vann stort sett over alt, var det en smal sak å finne en bekk å skylle sko og sykkel i.

Jeg tok inn veistubben som går nordover, vest for Svartvann. Sannelig var det ikke spor (les: gjørme) etter nylig hogst her også 🙂

Den gamle, gresskledde veien videre fører nesten helt til posten, men la sykkelen stå. Den er full av små juletrær og noen stammer på tvers. I dag var den også litt bekkepreget, og det siste stykket mot posten var veldig våt skogbunn (stien løser seg litt opp og jeg gikk litt for høyt, rotet meg inn i det gamle hogstfeltet).

Det merkelige her er at en knapt ser Løndalstjernet noe sted underveis. Ved posten skimtes det såvidt. 

Tok samme vei tilbake. Er spent på hvordan det er å komme nordfra til posten, det kommer sikkert en rapport her i forumet. 

En mild dag med kraftig vind i Marka. 

Dette emnet ble endret for 2 uker siden av Nina Didriksen

Hilsen Nina God tur!

Sande, Hans Löwe Larsen og Kari Lohne likte dette innlegget.
Sitér
Del dette