Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-43 Navnløs putt nord for Endtjernet

6 Innlegg
6 Deltakere
24 Reactions
252 Visninger
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden
Trådstarter  

Dette er egt en grei post, men stien som beskrives i heftet kan være vond å finne, så det anbefales å gå veien til Fiskelaushytta ( evt overnatte der); derfra går det fin sti rett nord mot Endtjernet og videre til posten. Ved å fortsette videre mot nord ( ned åsen) , kommer man rett ned til Losby Gods. En mulighet er selvfølgelig å gå andre veien.

Endtjern har fine rasteplasser på østre side og et flott sted å ta en hvil.

Endtjern  S
Nordre dam
Post 43

Tåke i dag og sola ville ikke komme frem.....

Posten er på NV side av tjernet. Bildet av dammen sees ikke på kartet og er lengre ned i åsen der posten er.

God tur!

Morten Møst, Ingeborg Roald, Hans Löwe Larsen og 4 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden

Trengte å få sjekk ut på Fiskelaushytta i UT.no så en fin sykkeltur dit passet bra.  Stien Torgeir nevner er ikke på noen av mine kart eller på GPS'n, men står fint skilt rett ved hytta og nydelig sti helt inn til posten.  Litt bløtt noen steder og 1 HLF, men virkelig en strålende liten tur.  Noen flinke folk har  lagt nye broer over et par vanskelig bekker så dette var en luksustur.

post 43
post 43,1

Hans Löwe Larsen, Morten Møst og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@svarktander)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden

Dette var letteste post til nå i årets hefte for min del.

Jeg gikk opp til driving rangen som ikke var i bruk. Derfra gikk det sti til posten og videre. Noen elver måtte krysses (en stor og en som nok egentlig ikke er elv til vanlig), og litt stigning, men ikke mer enn forventet 

Kari Lohne, Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden

Grei post. Særlig når golfsesongen er over! Parkerte ved Losby og fulgte en vei som Losby bruker for å sette fra seg diverse ting og skrot. Da det nå er stengt på golfbanen, kan en trygt gå forbi driving rangen. Stien starter her. Først kommer en til den nederste dammen og lenger oppe er den navnløse dammen. Der er posten. Noe stigning, men greit å gå. Lurer på om det var bare vannledning fra den nederste dammen, og at den øvre var ment som sikring for at det alltid kom nok vann ned til den nedre dammen?

Morten Møst, Hans Löwe Larsen, Nina Didriksen og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden

Tussetind og jeg var her i dag. Vi kom ned på den samme driftsveien som beskrevet av Erik Haugros ovenfor. Vi gikk opp via driving rangen. Men denne driftsveien er mye lurere.
Skriver dette innlegget for å reklamere for kafeteriaen på Losby gods. Der satt vi småskitne skautrollene og storkoste oss i de nydeligste omgivelser, med kaffelatte og vafler. Det var ikke så mye dyrere enn nede på låvekafeteriaen, men mye finere.

Dette innlegget ble endret for 2 uker siden av Beate Heilemann

Morten Møst, Kari Lohne og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden

@beatyschka enig. Jeg har kommet labbende inn dit med fjellstøvler og stor ryggsekk, fra overnattingstur, og de er like blide mot alle. Det er de sikkert på gårdskafeen også, men det er litt deilig å synke ned i en sofa. Vi tok posten (samt Kommunehytta) for noen dager siden og avsluttet også med vaffel og bykaffe. Driftsveien begge veier.

Hilsen Nina God tur!

Morten Møst, Hans Löwe Larsen og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette