Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-44 Steintrapp ved Smalvann

6 Innlegg
5 Deltakere
16 Reactions
354 Visninger
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Trådstarter  

Etter mingling ved post 45 og avstikker på sykkel til vakre post 47, kjørte jeg til Grønmo P.

Fin og kort sykling til nordenden av Trollvannet, og så på god sti derfra oppover, og det siste stykket mot øst og så litt ned til trappen og kjettingen:

2024 09 01 14.35.54

Deretter ble det gjensyn med Milorghula, post nr 45 i 2006.

Pål

Dette emnet ble endret for 2 måneder siden av Pål V. Schage

Hans Löwe Larsen, Liv Paltiel og Morten Møst likte dette innlegget.
Sitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden

Siden det blir litt kjøring til poster i Østmarka ble det kombinert med familiebesøk på søndag. Flott turvær og greie stier. Ikke så veldig vått var det heller. Startet ved parkeringen på Grønmo; her var det stor utfart. Fulgte blåmerket sti forbi Rundvann - ett flott sted. Videre forbi Smalvann og frem til nedfarten og trappene. Det er lenge siden jeg har vært der og hadde nok glemt hvor bratte bakkene er på disse kanter, men kom greit frem og fikk stemplet før retur om Østmarkskapellet. Her kom jeg i prat med 3 andre kjentmannsjegere; de tok kafferasten først og skulle så inn til posten. Grei retur.

Ingunn

Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
(@vigdis)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden

Vi besøkte den historiske og fine steintrappa og milorghula i dag uten bilkjøring. For oss var et naturlig valg å ta t-banen til Skullerud. Tenker at den muligheten godt kunne vært nevnt i KM-boka. Ellers enig i at bil fort kan bli alternativet for andre av årets østmarkaposter. 1,5 timer til Krokhol med kollektivt for meg. Så skal man jo hjem igjen også…

Nydelig vær, men utrolig vått i skogen nå. Flott debuttur i ny KM-bok nå som turorienteringssesongen er på hell.
Gleder meg til å besøke de fleste av postene på ski.

Vigdis

PS Det sies at alle gode ting er tre. Satser på at registreringsskjemaet er i boks til neste sesong. Forrige sesong kom det ikke med og i denne sesongen er det ikke lagt opp til å notere koden😊 

Hans Löwe Larsen, Nina Didriksen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann

Postet av: @vigdis

Satser på at registreringsskjemaet er i boks til neste sesong. Forrige sesong kom det ikke med og i denne sesongen er det ikke lagt opp til å notere koden😊 

Enig. Mitt ønske er også at det som er på sidene 121 og 122 bytter plass. Jeg liker at kartet og postlisten er synlige samtidig, det gir god oversikt. Jeg trenger ikke en fargerik reklame for en app. 

IMG 7557

Dette innlegget ble endret for 3 uker siden av Nina Didriksen

Hilsen Nina God tur!

Vigdis Vestreng likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann

Her står nok grantreet litt feil. Jeg mener det peker mot enden av nord-/sør-dalen vest for nord-/sør-dalen der posten er. Men disse dalene er like og de ligger tett.

Tar med bilde av postbeskrivelsens kart og en skjermdump av et nettkart, der blå prikk er meg ved posten. Se på myra øst for posten (over 252)  og hytta i nordvest, da ser toppen av grantremarkeringen ut til å være litt for langt vest. 

(Husk at du kan trykke på bildene for å få en skarpere versjon.)

IMG 7556
IMG 7563

Dette innlegget ble endret for 3 uker siden 2 ganger av Nina Didriksen

Hilsen Nina God tur!

Morten Møst og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden

Posten ble tatt i dag i skikkelig høstvær med yr og tåke. Posten er grei å finne, der den ligger midt i blåmerket sti. Syklet fra Rustadsaga, men turen kan forkortes ved å starte ved Grønmo.

Men benytt gjerne kjettingen som er festet i fjellveggen; det er bratt der posten står og med isete stier når den tid kommer, er det greit å vise forsiktighet.

Trapp ved Smalvann

Torgeir

Morten Møst, Hans Löwe Larsen, Nina Didriksen og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette