Dette er vel egt en kano-post ( leie kano på Vangen) eller vinterpost over isen. Men det var nå artig å utforske hjemmebanen Østmarka enda mer og kronglete er det, som det står i boka. Beregn 1 time fra Vangen ( en vei). Siste delen mot posten gjelder det å finne et tråkk ikke langt fra vannkanten ; dermed unngås stupene. Nydelig høstmorgen i marka og ta gjerne en rast ved Tonevann ( bildet). Vi som er litt mer makelig anlagt har allerede vedtatt å gjenta suksessen med å leie egnet farkost på Vangen, slik vi gjorde på tur til Næss-bo i forrige bok. Padleposter uten transportstrekning er så sjeldent at det gjelder å åpne mulighetenes vindu når det er ulåst. Enig, Morten. Satt og sjekket kanoutleien for et par dager siden. Litt synd at «dagleie 10-16» tilsynelatende betyr at farkosten må leveres inn før kl. 16. Hilsen Nina God tur! Ja, jeg tror kano er perfekt her, altså. Jeg forbanner meg i hvert fall litt over at jeg ikke leide kano på Vangen og tok et lite glamorøst seilas ut hit, tror det hadde blitt et fint opplegg. Det kan egentlig godt hende jeg kommer til å gjøre det selv om posten nå er logget! For det var idyllisk her ute. Vi dro fire venner og en hund ut på tur i dag, som vanlig fikk jeg velge turmål, og da ble det fort en kjentmannspost. Her var det naturlig å utvide turen opp til Tonekollen, så da gjorde vi det også. Både hunder og mennesker ble slitne etter denne turen, men vi hadde aldri vært på Tonekollen, så det var fint å få utforsket et nytt område. Det siste stykket frem til posten ble litt bushete og bratt, men på vei ut igjen fant vi ut at det går en sti langs vannet på det man kanskje kan kalle østsiden av denne odden. Det er fort gjort å miste stien igjen enkelte steder, men den er nå der ett eller annet sted. (Bilde fra Tonekollen) @ninad Obs! I did it again :-/. Fikk med meg en kaiakpadlende venninde som instruktør og balast og leide kano på Vangen. Til info: dagsleie 300,- / døgn 500,- osv. Vi kom dit i 2 tiden og leide dagsleie og fikk hyggelig beskjed om at bare båten var på plass i løpet av kvelden så var det helt ok. Ingen ting er låst inne. Var litt vind og bølger men vi klarte brasene (jeg er en typisk landkrabbe så dette var nytt for meg) og det ble en fin tur til posten. Så til min tabbe : hunden var med og båndet festet til sekken - og ble liggende igjen på posten... er jo ikke lenge siden jeg klarte samme bragd i sluttspurten av "gamleboka". Sukk. Kan noen ta det med, legg det gjerne et lurt sted ved parkeringen hvis det passer, eller ta det med hjem så henter jeg :-). Klarte å legge matboksen til hunden på biltaket og glemme den der, så den ligger vel et eller annet sted på veien... dobbelt sukk.